måndag 20 oktober 2008

Intervju med Jakob Dahlén..


Årstaweb tog fem minuter med Jakob Dahlén och pratade om nuet och framtiden.

Hur känns det i benen efter igår?

- Ja du, det känns förvånansvärt bra med tanke på den tuffa matchvecka vi just tillryggalagt men det är klart lite seg är man ju alltid såhär dagen efter match.

Ok, hur ligger ni i träningsfrekvens nu? Blir det mycket återhämtning?

- Föregående vecka tränade vi som förståeligt inte särskilt hårt och jag kan bara sia om David´s planer inför denna vecka men jag skulle tro att vi återgår till det normala.

Eftersom ni har en lång säsong framför er, underhåller ni den fys som ni tränade upp på försäsong något, dvs. löpning och rena fyspass?

- Än så länge har vi inte haft några rena fyspass utan det är väll lite upp till en själv att gymma lite utöver träningarna med laget. För egen del kan jag väll i ärlighetens namn säga att besöken på gymmet har varit högst sporadiska under hösten..

Angående matchen igår, är du nöjd med prestationen? Din egen och lagets?

- Jag är mycket nöjd med lagets prestation. Det är alltid svårt att ladda om mot ett på pappret sämre lag speciellt efter ett derby. Vad gäller min egen insats så var den inte mer en godkänd. Lyckades peta in någon boll men mycket mer än så var det inte. Måste säga att laget känns oförskämt starkt just nu.

Jag kan bara hålla med, laget ser otroligt ihopspelat ut och har svårt att se att ni kommer gå på några minor i år.

Även igår så spelade du i en konstilation med Kristofer och Peter, hur känns det att spela med dem?

- Känns mycket roligt och givande att få spela med såpass bra innebandyspelare och människor. Tycker att vi kompletterar varandra föredömligt både i offensiven och i defensiven. Jag tror också att det finns mer att ta av och vi kommer att bli ännu bättre ju längre säsongen lider.

Jag tycker ändå att ni har producerat bra, igår stod ni för tre poäng varav du två och Kristofer ett, men visst är det bra att fortsätta sätta ribban högre hela tiden.
Om du fick spekulera Jakob, vad tror du skulle kunna sätta stop för Årsta maskinen i år?


- I detta nu känns det som vi har skapat något som länge funnits i teorin men som inte lyckats i praktiken, en perpeetum mobile (evighetsmaskinen). Men det är klart att det även finns hinder för oss. Vi har många svåra matcher framför oss och det finns ett flertal spelare i Årsta, jag nämner inga namn, som har en tendens att få "vattenskalle". Det känns också som det är lite för tidigt att spekulera i en eventuell serieseger, vi måste ha bägge fötterna på jorden.

Ok, jo viktigt att inte dra för stora växlar utan hela tiden ta en match i taget. Tillsist vad tror du om helgens fight mot Granlo BK och att möta gamla Årsta spelaren Mattias Gustavsson?

- Aa, det kommer att bli en tuff match helt klart efter en usel inledning har dom ryckt upp sig rejält och firma Fransson, Ramqvist är hyperfarliga, Men självklart tror jag att vi vinner. Gusten ja, alltid kul att möta gamla årstaiter och jag skulle älska att steka honom duktigt men om jag känner honom rätt är det jag som kommer att ligga söndertacklad över sargen. Att springa in i honom är som att springa in i solid mahogny.

....Då får vi hoppas på det första då, tack så mycket Jakob för din tid, och lycka till på söndag!


- Det får vi, tack själv, det var så lite så..

Inga kommentarer: